Iako dekontaminaciju boje nije potrebno raditi svaki put kada perete automobil, ipak je ista od izuzetne važnosti prilikom detailing-a . Jednostavno rečeno, pravilnom dekontaminacijom se prodire dublje u površinu, više nego što to mogu obični proizvodi za održavanje, time uklanjamo sve vrste nakupljenih čestica nečistoće i postavljamo dobru pripremu za dalju korekciju i doradu boje.

U najmanju ruku, uvek preporučujemo da dekontaminirate boju najmanje dva puta godišnje: jednom pre zime, kako biste je pripremili za zaštitne slojeve potrebne za hladnu sezonu. A drugi put na proleće, kako bi se uklonili svi tragovi soli, prašina kočnica kao i sva prljavština koja se nalazi na putevima. Svakako četiri do pet puta godišnje je idealno za dekontaminaciju, kako bi se  postigao besprekoran izgled boje.

Ali šta zapravo znači „dekontaninacija“? Jednostavno, profesionalni proces čišćenja površine laka, skidanje svih nečistoća kako bi se postigao najbolji rezultat. Površina će biti ne samo čista da biste mogli da na istoj večerate, nego bi ste mogli da izvedete i operaciju na haubi.

Dakle, evo pet jednostavnih koraka u kojima ćemo Vam prezentovati proizvode koji su potrebni za rad kao i na koji način da postignete najbolji rezultat.

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A8691.jpg

Korak 1: Predpranje i priprema automobila

Ponavljamo više puta, ali faza pranja je zaista najvažniji proces detailing-a. Potpuno pranje podrazumeva i dekontaminaciju laka, tako se postiže još efektnije pranje i vrši se priprema za dalji rad. Svakako je suvišno komentarisati da je cilj ukloniti svu prljavštinu i mrlje.

Dakle, imajući to na umu, pre nego što uopšte započnete fazu dekontaminacije, moraćete da se pripremite. A najbolji način za to je da koristite odgovarajuću hemiju, jer odgovarajućim hemijskim čistačem, kao što su Dinamite Traffic Film Remover, Citrus Power Bug ili Grime Remover. Koristite ih uz Avalanche Snow Foam šampon i ispiranjem ćete potpuno uklonite svu prljavštinu.

Nakon predpranja, sledi pranje pranje sa dve kofe, pre nego što započnete dekontaminaciju, čak i ako Vaš automobil izgleda čisto. Kao i uvek započinjete sa krovom, potom prelazite na prednji deo i donju polovinu i završite sa zadnje strane.

Kada budete zadovoljni čistoćom Vašeg automobila, možete započeti sa naprednim fazama dekontaminacije.

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9664.jpg   catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9804.jpg

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9816.jpg   catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A6632.jpg

Korak 2: Dekontaminacijono pranje

Faza dekontaminacijonog pranja je postupak namenjen za uklanjanje najviše štetnih integrisanih kontaminata – oštrih metalnih čestica. U većini slučaja možda nećete moći da vidite ove sitne komade metala golim okom, ali verujte nam, velika većina automobila će propasti zbog ove vrste kontaminacije. A ako se ove metalne čestice nagomilaju na površini boje, mogu prouzrokovati ozbiljna oksidaciona oštećenja.

Kontaminacija metalom dolazi iz različitih izvora, najčešće iz prašine kočnica koju auto samostalno proizvodi, ali i drugih automobila u saobraćaju, posebno na autoputevima. Na mikroskopskom nivou, ove oštre čestice metala prodiru kroz površinu boje automobila, problem nastaje iz činjenice da je prašina kočnice vruća. Visoke temperature postižu se trenjem kočenja (ili pretvaranjem kinetičke energije u termalnu energiju) a sve to pomaže česticama da se zalepe na površinu boje da ih jednostavno ne možete ukloniti uobičajenim pranjem.

Ukoliko ste mislili da će metalne čestice predstavljati problem samo u  donjoj polovini vašeg automobila, varate se. Vrlo često ćete naći crnu kontaminaciju svuda, uključujući i krov. Ostali izvori ove komtaminacije su i autobusi, kao i železnički saobraćaj. Pa ukoliko parkirate u blizini stajališta ili saobraćajnica, imaćete veliki problem sa metalom.

Kao što smo rekli, uklanjanje kontaminacije nije moguće tradicionalnim metodama, jedini način da se bezbedno uklone metalne čestice je rastvaranje istih kroz hemijske reakcije. Zbog toga faza dekontaminacionog pranja uključuje upotrebu proizvoda posebno formulisanih za uklanjanje obojenih materijala za to preporučujemo Iron Out.

Sve dok je automobil hladan na dodir, Iron Out se može naneti direktno na karoseriju i videćete da se reakcija odvija gotovo odmah. Kako se naslage prljavština rastvaraju, tako se pojavljuje crvena boja. Nakon reakcije, naslage se mogu isprati čistom vodom.

U većini slučajeva jedna aplikacija proizvoda će biti dovoljna da se očisti površina metalnih čestica, ali za ekstremno kontaminirane površine može se naneti još proizvoda i očistiti mikrofiber rukavicom. Nakon ovakvog postupka, sa limarije su uklonjeni teški metali . Ako i dalje niste sigurni da je auto čist, jednostavno naprskajte malu količinu Iron Out-a na mikrofibr ili na rukavicu za pranje, obrišite po površini i potražite reakciju. Ukoliko se ne pojavi crvena boja, znači da nema reakcije i da je površina čista.

Pored nagomilanih čestica, Iron Out će ukloniti i naslage goriva, zajedno sa oštrim česticama koje najčešće izazivaju oštećenja.

                catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9852.jpg   catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9862.jpg

                 catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A6676.jpg   catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A6698.jpg

Korak 3: Uklanjanje katrana i lepka

Neki od najtvrdokornijih zagađivača sa kojima se susrećemo su katran, ostaci lepka, smola drveta, tragovi od guma i mrlje od goriva. Očigledno je da svi potiču iz različitih izvora, ali ono što je važno je da ih treba ukloniti što pre, kako ne bi došlo do oštećenja limarije. A cilj je da se smanji mogućnost grebanja i oštećenja prrilikom gliniranja automobila.

Većini ovih zagađivača zajedničko je da su lepljive mrlje na bazi ulja. Da biste ih uklonili, treba će Vam jaka formula zasnovana na rastvaraču, poput ObliTARate, da ih rastvori dovoljno da omogući brisanje.

Radite male površine, jednostavno naprskajte zaprljanu površinu i obrišite čistom mikrofiber krpom čim se započne hemijska reakcija. Videćete da će tragovi prljavštine ostati na površini krpe.

ObliTARate je formulisan da rastvori i najtvrdokornije mrlje. Kada uklonite naslage prljavštine, neophodno je da se ceo automobil opere šamponom Lather, koji će neutralisati preostali ostatak rastvarača ili metalnih naslaga. Nakon toga potrebno je osišiti automobil i preći na sledeći korak.

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9901.jpg  catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9913.jpg

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9927.jpg  catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9935.jpg

Korak 4: Gliniranje

Mnogi doživljavaju glinu kao kvantnu fiziku, ali u stvarnosti to je vrlo jednostavan proces. To je poslednji korak u čišćenju Vašeg automobila i poenta je ukloniti tvrdokorne naslage, koje se ne vide golim okom. To uključuje mineralne naslage iz vode, smolu drveća i proteine od insekata i ptičjeg izmeta i druge organske materije . Kvalitetna glina za detailing takođe će ukloniti neorganske industrijske materije  kao i višak  boje. Sve ovo je važno jer čak i najmanje čestice mogu da nagrizu lak ako ih dugo ostavite. Ova vrsta kontaminacije se nagomilava, tako da je gliniranje zaista važan korak u održavanju dekontaminacije boje. Kada završite sa gliniranejm možete da osetite razliku – pređite rukom preko boje sa površine gde niste uradili glinu i po površini gde ste uradili i videćete tačno na šta mislimo.

Auto Finesse ima dve vrste proizvoda od gline. Tradicionalna Kaolin glina ili Handi glina – jednostavni jastučići koji se mogu koristiti sa našim Handi Puck aplikatorima.

Ono što je najvažnije kod obe je da koristite naše Glide Clay Lube sredstvo za zaštitu površine boje. Glina je vrlo lepljiva na mikroskopskom nivou (to je ono što pomaže u otlanjanju nečistoća), pa će upotreba lubrikanta osigurati da lako klizi po površini, što dodatno smanjuje rizik od lepljenja. Što se tiče procesa rada, ništa lakše. Jednostavno radite parcijalno, prskajući i radeći sa čistim komadom gline napred-nazad sa blagim pritiskom. U početku ćete osetiti otpor koji nečistoće uzrokuju, ali kako iste budete skidali, površina će postajati sve glađa, a glina će lakše kliziti. Kada sa minimalnim naporom glina klizi po površini, to je znak da je površina bez nečistoća, tako da je možete obrisati čistim mikrofiber krpom i preći na sledeću površinu .

Glina je potpuno sigurna za upotrebu, ali podrazumeva se da nikada ne koristite prethodno korišćenu, i za svaku površinu premesiti kako biste osigurali čistu površinu. Redovno premesite glinu i ako Vam padne na pod, bacite istu, kako biste izbegli oštećenja. Handi glinu koristite prvo na staklenim površinama, kako bi što pre omekšala.

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9951.jpg  catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9943.jpg

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9936.jpg  catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9956.jpg

Korak 5:

Nakon potpune dekontaminacije, ne zaboravite da ste u osnovi uklonili sve prethodno nanete zaštitne slojeve, pa nakon tolikog napora nećete želeti da svoju automobil ostavite nezaštićen, zar ne? Dobra vest je da će površina automobila biti savršena za aplikaciju voska ili zaptivača ili spremna za bilo koji nivo korekcije boje od ručnog do mašinskog poliranja.

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9958.jpg  catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9960.jpg

catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9965.jpg  catalog/d_blog_module/post/2020/how-to-safely-decom/6H4A9971.jpg

Kada završite sa poliranjem i nanesete svoj omiljeni vosak ili zaptivač, Vaš automobil bi trebalo da izgleda bolje i bude gladak kao nikada do sada …